vacatures.ap.be

Payroll expert

Algemene informatie

Plaats van tewerkstelling: 
Leuven
Provincie van tewerkstelling: 
Vlaams Brabant
Opleiding: 
MC - Bedrijfsmanagement - Accountancy-fiscaliteit
Type: 
Job

Bedrijfsinformatie

Bedrijf: 
Provincie Vlaams-Brabant
Sector: 
Overheid

Uitgebreide informatie

Omschrijving vacature: 

Je maakt deel uit van het HR-team, dat instaat voor de volledige loon- en personeelsadministratie van de individuele personeelsleden. Je rapporteert aan de HR teamverantwoordelijke voor het individueel personeelsbeleid.
• Je staat in voor en/of coördineert een correcte verwerking in de HR-software (SAP) en andere computersystemen (o.a. Excel, Word) van de volgende gegevens:
o personeelsgegevens;
o lonen en vergoedingen;
o verlofsystemen en andere afwezigheidsaanvragen;
o arbeidsongevallen;
o uitdiensttredingen (bv. ontslag, pensioen, overlijden);
o en alle wettelijke aangiftes die uit bovenstaande voortvloeien.
• Je staat in voor de verwerking en opvolging van pensioenaanvragen evenals verzekeringsdossiers (bv. arbeidsongevallen, hospitalisatie).
• Je zorgt dat de reglementering en administratieve verplichtingen nauwgezet toegepast worden en dat klanten op de hoogte zijn van de stand van zaken van hun dossier en de verdere te zetten stappen. Je doet dit door deze elementen te vertalen naar de juiste documenten, handleidingen en processen.
• Je bent het aanspreekpunt voor personeelsleden voor complexere vragen in verband met onder andere lonen, verloven, arbeidsduur, tijdsregistratie, verlofsystemen, arbeidsongevallen, pensioneringen, ontslag, toepassing van de sociale wetgeving, de rechtspositieregeling en het arbeidsreglement.
• Je hebt een vertrouwensfunctie binnen de organisatie en gaat dan ook vertrouwelijk en discreet om met persoonsgegevens.
• Je formuleert voorstellen voor een betere aanpak en organisatie van de dagelijkse werking en opdrachten van de dienst.
• Afhankelijk van de noden van het moment kan je kan mee ingezet worden voor het uitwerken van verschillende HR-projecten.

Profiel: 

• OF Je hebt een bachelor diploma
OF Je hebt minimaal 2 jaar beroepservaring op het vlak van brede payroll en/of boekhoudfuncties.
Opgelet: je dient aan deze voorwaarden te voldoen op 9/12/2019.
• Je bent digitaal vaardig en werkt graag met cijfers. Complexe personeelsbeheer- en databanksystemen schrikken je niet af.
• Je beschikt over sterke analytische vaardigheden: je benadert een probleem vanuit verschillende standpunten, benoemt de oorzaken, legt verbanden, detecteert onderliggende problemen en integreert nieuw gevonden informatie met bestaande informatie.
• Je bent klantgericht, betrouwbaar, betrokken en doelmatig.
• Je bent een teamspeler die collega’s informeert en met de collega’s overlegt om de vooropgestelde doelstellingen te bereiken.
• Je hebt administratieve vaardigheden en hebt een goede kennis van MS Office.
• Je kan relevante wetgeving nauwgezet toepassen in je dagelijkse werking.
• Je neemt het initiatief om problemen binnen je eigen taakdomein, zowel reactief als structureel, op te lossen.
• Je ontwikkelt jezelf in je functie en werkt actief mee aan het verbeteren van de werking en resultaten van de dienst. Zo maak je je vertrouwd met nieuwe materies die relevant zijn voor je taak.
• Je kan goed organiseren en je kan gericht en actief werken aan het bereiken van de vastgestelde doelstellingen op een nauwgezette manier, ook onder tijdsdruk.
• Je communiceert op een begrijpelijke en respectvolle manier.
• Je bent in staat om discreet en objectief te handelen.
• Je beschikt over de nodige inhoudelijke kennis van zaken om medewerkers te kunnen ondersteunen bij het uitvoeren van de werkzaamheden en het organiseren van de processen of bent bereid om je deze kennis eigen te maken.

Arbeidsvoorwaarden: 

• Een contract van onbepaalde duur.
• Een bruto maandwedde tussen 2.460,78 euro (geen relevante werkervaring) en 3.022,64 euro (met 15 jaar relevante werkervaring).
Voor de loonberekening nemen we werkervaring bij de overheid volledig over en relevante beroepservaring uit de privésector voor maximaal 15 jaar.
• Maaltijdcheques van 6,5 euro per dag.
• Gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer of een fietsvergoeding.
• Een gratis hospitalisatieverzekering.
• 35 vakantiedagen voor een voltijdse functie (op jaarbasis) en glijdende werkuren.
• Opname in een contractuele en statutaire wervingsreserve, waaruit geput kan worden voor gelijkaardige functies.
• Fijne collega's in een aangename sfeer

Extra informatie: 

Hoe solliciteer je?

Spreekt deze functie jou aan en voldoe je aan het profiel?

Verstuur dan ten laatste op 9 december 2019 jouw kandidatuur online via www.vlaamsbrabant.be/vacatures (let op: na registratie van je profiel moet je opnieuw inloggen om ook te kunnen solliciteren). Als alles goed verloopt, ontvang je zowel een bevestiging van de registratie als van jouw sollicitatie.

Ben je geselecteerd?

Met een bachelor diploma verwachten we je voor een schriftelijke proef op 13 januari 2020 en een mondelinge proef op 28 januari 2020.

Zonder bachelor diploma maar wel met twee jaar relevante beroepservaring verwachten we je eind december 2019 of begin januari 2020 om een niveautest af te leggen en indien je geslaagd bent, sluit je aan bij bovenstaande data van de schriftelijke en mondelinge proef.

Wij discrimineren niet:

Wij werven aan op basis van competenties en talenten, ongeacht leeftijd, geslacht, origine of handicap.

Nog vragen?

• Over de selectieprocedure:
Katleen Deckers, 016 26 77 28, vacatures@vlaamsbrabant.be

• Over de jobinhoud:
Nele Barthier, diensthoofd personeel en organisatie, 016 26 71 54, nele.barthier@vlaamsbrabant.be

Solliciteren

Beschikbaarheid vacature: 
22 november, 2019 to 9 december, 2019
E-mail sollicitaties: 
vacatures@vlaamsbrabant.be
Plaats: 
Leuven
Straat en huisnummer: 
Provincieplein 1
Postcode: 
3010
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.